2014年10月25日 星期六

婚前與婚後

圖片來源
英文笑話:Before and after the Wedding...(附廣東話翻譯)

Husband: At last! I can hardly wait!
老公:終於等到今日咯!

Wife: Do you want me to leave?
老婆:你想我離開你嗎?

Husband: No! Don't even think about that.
老公:點會!諗都冇諗過!

Wife: Do you love me?
老婆:你會唔會愛我?

Husband: Of course! Always have and always will!
老公:仲使問?梗會啦!


Wife: Have you ever cheated on me?
老婆:你會唔會呃我?

Husband: No! Why are you even asking?
老公:唔會!點解咁問?
  
Wife: Will you kiss me?
老婆:你會唔會錫我?

Husband: Every chance I get!
老公:等都等唔切啦!

Wife: Will you hit me?
老婆:你唔做得打我架可?

Husband: Hell no! Are you crazy?!
老公:梗係唔得啦,你傻架?

Wife: Can I trust you?
老婆:我係唔係可以相信你?

Husband: Yes.
老公:係!

Wife: Oh my Darling!
老婆:啊!老公仔!


This was BEFORE the wedding, now read from end (bottom) to the top) to see what happens AFTER the wedding...
以上是婚禮前的對話。婚禮之後的對話呢,由尾讀返上頭可也。

9 則留言:

  1. Raymond上午9:29

    當然不希望如此!

    回覆刪除
  2. I would say that in every marriage is always going from top to bottom, then from bottom to top, then from top to bottom, and from bottom to top again. I know mine is, of course I will never cheat on my wife, not because I am an honorable man, just because I am cheap, really cheap.

    回覆刪除
    回覆
    1. Grey Owl凌晨2:04

      You are really smart, not cheap. Keeping a relationship and make it worth, takes patience and wisdom, especially marriage.

      刪除
  3. 老婆:你想我離開你嗎?
    老公:點會!諗都冇諗過!我一個人供唔起層樓,我唔想住返劏房

    回覆刪除
  4. 老婆:你唔做得打我架可?
    老公:梗係唔會啦!由細到大,只有港女打港男,你唔記得當街打左我14巴咩 !

    回覆刪除
  5. 老婆:你會唔會愛我?
    老公:會!堅愛 勁愛 超愛 發夢都諗住要愛你啊 !

    回覆刪除
  6. [廿一世紀香港話版]

    >> Husband: Of course! Always have and always will!
    >> 老公:仲使問?梗會啦!

    老公 [聰聰] :仲使問?梗會啦! 我地打窿囉。


    >> Husband: Hell no! Are you crazy?!
    >> 老公:梗係唔得啦,你傻架?

    老公:梗係 No 啦,你是傻的嗎?


    - - - - -
    謝謝 !

    回覆刪除
  7. This is the same thing when PRC talk to HK people before 1997 : )

    回覆刪除
  8. 因享受歡愉一刻而甩唔都身>結婚。

    回覆刪除